2012年12月29日星期六

MA study agreement-first draft


This is the first draft of my study, I'm improving and revising it now. And I'll provide my final draft before 07-01-2012.

School of Art and Design 2012/13

MA:
Learning Agreement


Name: Tianchi Wang (Tiki)
Course: MA Film Practice
Date: 2012-12-19
What is your subject of study?
The study of how change in the characters emotion is depicted in film. 
What is your research question? 
How do other directors present characters emotion changing in their film?
Research aim(s):
What are the overall aims of the project?
Explore how director use filming skills to present characters emotion changing and to influence audiences. (ways of shooting, write script, lighting...)
Research objectives(s):
What are the specific tangible project objectives?
Note: these are separate to what you personally need to learn in terms of skills and knowledge, see learning objectives below.
Read some books about direct skills
Analysis some famous (good or bad) films
Do some research in psychology
Writ a screenplay, create some characters
Film my screenplay by myself
Rationale
· What is the wider context of your project?
Read some books like the Films directors intuition and The Visual Story. And watch different type films to explore how these films present characters emotion. Find how director cooperate with other staffs (like actors, cameraman) and let them perform better.
· How does the project relate to your previous experience/practice?
I have shoot several short films, however, I could not use skills of direct very well to change characters emotion. And it also makes I knew the screenplay is very important for film.
· How does it relate to relevant current practices, debates and theory?
It relate to directors way of work, different ways of work present different result.
It relate to details in the screenplay, every behaviour of character should be significative.
It also relate to the skills of shooting and editing, different focus shooting and different editing order will give audience very different feeling.
· Why is the intended research significant? (So what?)
Characters are a film’s spirit. Director should grasp how to create them better in screenplays and present it better in films.
· How does this project relate to your plans for the future?
I want to write a fine screenplay, and create better characters in my film.
Methodology 
· Outline the researchcreative and intellectual methods you will employ to develop your research project.
· Identify ethical considerations where appropriate. 
Learning objectives
· Link to your personal skills audit and development plan; identify the skills that you will develop and knowledge that you need to acquire. Match the objectives against the MA programme learning outcomes. 
Understand some direct skills, know how to write a good script, and learn some ways of shooting and editing.
Submissions (practical and/or written work)
· Describe your intended body of work, including your reflective journal and the summative critical review 
· Specify the audience and communication context for your project. 
· Describe how you intend to evaluate/ test project outcomes with your audience.
Resource implications
· List what resources are required within or outside of the University 
Camera, lighting, voice recording equipment, tripod, computers. 
· Identify other organisations or individuals involved that you will rely upon and describe what role they will have
I consider I will need some actors to act my short film.
References
Cite material using the Harvard System referenced in the previous sections.
Bibliography
Cite essential background or contextual material using the Harvard System of referencing
Books:
Ascher, S., and Pincus, E. (2007). The Filmmaker’s Handbook. 3rd edition. New York, USA: Penguin Group (USA) Inc.
Akers, W. M. 2008. Your Screenplay Sucks! : 100 Ways to Make It Great
Block, B. 2001. The Visual Story: Seeing the Structure of Film, TV, and New Media
Henson, W, J.2004. screenwriting: STEP BY STEP
Hockley, L. (2001). Cinematic Projections: the Analytical Psychology of C G Jung and Film Theory. Luton, UK: University of Luton Press.
Rabiger, M. (2008). Directing: Film Techniques and Aesthetics. 4th edition. Burlington, USA: Elsevier Inc.
Weston, J. 2003. the Film directors intuition: Script Analysis and Rehearsal Techniques
Movies:
Alfred Hitchcock. 1954. Rear window
Alfred Hitchcock. 1963. The birds
Korozawa Akira. 1950. Rashomon
Korozawa Akira. 1954. The Seven Samurai
Krzysztof Kieslowski. 1993. Trois couleurs: Bleu (Blue)
Krzysztof Kieslowski. 1994. Trois couleurs: Blanc (White)
Krzysztof Kieslowski. 1994. Trois couleurs: Rouge (Red)
Ingmar Bergman. 1957. Smultronstället (wood strawberry)
Ann Lee. 1994. Eat drink man women
Ethan Coen & Joel Coen. 2007.No country for old men
Yimou Zhang. 1988. Red Sorghum
Stanley Kubrick. 1980. The Shining
Timetable
· Outline your plan of action; give dates of developmental milestones linked to the PGC / PGD / MA stages; include personal tutorials and your vacations.
Week 22 Write a short film screenplay. Write some journals of my work. 
Week 23 Shoot the short film.
Week 24 Edit the short film and prepare the assessment (presentation).
Week 25~Week28 Read some books and do some research on director skills and psychology theory.
Week 29~Week 32 I will choose some good films and read the screenplay of these film. And I will try to write down the shooting script for understand how these director working.
Week 33~Week 34 Write two different type screenplays.  Explore what different skills we need to use in different type scripts.
Week 35 Choose one screenplay I wrote and film it.
Week 36 Edit the second short film.
Week 37~39 Do some shooting practiceexplore how to present characters emotion through different shooting method.
Week 40~Week 41 Read some books about shooting and editing. Watch some films and do research on shooting.
Week 42~Week 45 Write three different stories happen on one person. And then write three screenplays which include the same character. However, this character will have different attitudes when he encounters different things.
Week 46~Week 48 Shoot these three screenplays.
Week 49~Week 50 Edit.
Week 51~Week 52 Prepare the last assessment.
· Identify a programme of events in which you intend to participate: lectures, exhibitions, tutorials, seminars, workshops, research visits, interviews, searches, on-line activities, etc.
Agreed as a viable programme of study
Signature of student: Date:

没有评论:

发表评论